Etiketler

neden ağlıyorsunuz bayım; yoksa siz şair misiniz?

şuralara bir yere düşürmüş olmalıyım ismimi
ayağınızı kaldırsanız şöhret olabilirim
fakat topuklu ayakkabı giyilmez bu mevsimde
madem jazz çalıyor radyoda
kırılabiliriz, buyurun bayım kırılabilirsiniz

yoksa siz gece lambamı üfleyen rüzgar mı olmak isterdiniz
ah bayım, bayanlara göre bir iş söz ettiğiniz
evin içi akşama kadar rakı kokuyor
televizyonda gülün yatak odası
çok içerledim açıkçası bu gürültüye

yoksa siz şair misiniz; neden ağlıyorsunuz bayım?

tersten okumak isterim gökyüzündeki bu şiddeti
korkak değilim fakat çok çapkın bir renault’um var
sözü bir kadın için buraya getirdim
sabah haberlerinde sizinle ağlıyordu
üzerime üzümlü bir üzüntü çöktü sanki

bakın bayım gerçekçi olmalıyız intihar konusunda
dadım kadar eminim siz ölemezsiniz
ısrarla çalınır kapınız, herkes içeri girer
(başta kurt cobain, metin oktay)
devam edin efendim siz kardeş değilsiniz

neden bayım? yoksa siz şair misiniz, ağlıyorsunuz

hani devrik bir tadımız da olmalı çağın bu yakasında
hem köprü indirimli, hem bugün daha mı uzun bacakları ne
belki bana öyle geldi, bu kıtayı geçelim
sonra avrupa, anadolu bir garip sakız ismi
efendim şizofren olmak gerekmez kendinizle arkadaş olmanız için

bu tramvay laleli’de başlar sonrası çemberlitaş kız yurdu
önünde üç velet, kesin şair olacaklar büyüyünce
nasıl saklanılır ki şairlerin sesinden
ah yanmışsın sen beyoğlu, jiletçi ibraaam abi
bunlar içlerinden bir beyoğlu bir de jilet çıkarırlar şimdi

siz şairsiniz tanıdım, az evvel göğe tükürdüğünüz neydi?

Caner Ocak

